Biuro podróży Neckermann Polska złożyło oświadczenie o niewypłacalności. Ta sytuacja była do przewidzenia już w momencie ogłoszenia upadłości właściciela Neckermanna czyli biura Thomas Cook. Co dalej z ponad 3,5 tys. turystów przebywających obecnie za granicą? Co ze sprzedanymi wycieczkami na zimę i lato 2020? Jak uzyskać zwrot pieniędzy?
Upadłość Neckermann Polska
Przypomnijmy, jeszcze w poniedziałek zarząd Neckermann Polska zapewniał, że jest odrębnym podmiotem gospodarczym i nie przewiduje żadnych komplikacji w związku z upadkiem powiązanego kapitałowo biura podróży Thomas Cook. Jednak zaledwie dzień później wydano kolejne oświadczenie, w którym poinformowano o anulacji lotów i sprzedaży wycieczek na okres 48 godzin. Nie minęły 24 godziny, a Neckermann Polska złożył oficjalne oświadczenie o niewypłacalności. W tym czasie na wycieczkach zagranicznych zorganizowanych przez to biuro podróży przebywa obecnie ponad 3,5 tys. turystów z Polski (tymczasem w Wielkiej Brytanii właśnie rozpoczęła się akcja sprowadzenia do kraju ponad 150 tys. turystów).
>>Czytaj całość oświadczenia o niewypłacalności<<
Zwrot pieniędzy za wycieczki od Neckermann?
1 lipca 2018 w Polsce weszła w życie ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Ta w bardzo dobrym stopniu zabezpiecza interesy konsumentów. Różne formy zabezpieczenia finansowego takie jak ubezpieczenia, gwarancje czy też składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny nie pozostawiają klientów bez wsparcia. Po pierwsze w przypadku niewypłacalności musi zostać zapewnione pokrycie kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub kosztów powrotu do kraju, a także zwrot wpłaconych i niezrealizowanych usług turystycznych. W tej kwestii organizacji powrotu dla klientów przebywających poza granicami kraju, należy zwrócić się do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego (kontakty poniżej). Z kolei zwrot pieniędzy za wykupione wycieczki, powinniśmy otrzymać w ciągu 30 dni od dnia żądania. W tej kwestii należy zgłosić się do ubezpieczyciela (kontakt poniżej).
Kontakt: Departament Kultury, Promocji i Turystki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Brechta 3 03‐472 Warszawa, tel. +48 22 597 95 40, +48 22 597 95 43, +48 22 597 95 45, +48 22 597 95 41, adres e‐mail: dkpit@mazovia.pl
Neckermann Polska Ubezpieczyciel - zwrot pieniędzy
Wszyscy Klienci Neckermann Polska Biuro Podroży sp. z o.o. mogą zgłaszać się do WP P&C S.A. Oddział w Polsce (Allianz Partners) w celu zaspokojenia swoich roszczeń.
Poniżej dane kontaktowe:
- Dla osób przebywających poza granicami kraju:została uruchomiona 24 godzinna infolinia: +48 22 522 29 00
- Dla osób, które miały wylecieć i dokonały pełnej płatności lub przedpłaty za wyjazd: została uruchomiona infolinia do zgłaszania roszczeń działającą w godzinach 8:00‐16:00: +48 22 563 11 00 oraz adres mailowy: nm.odwolanie@allianz.com